Integritetspolicy

1. Varför har vi en integritetspolicy?

Vardagslyster AB värnar om din personliga integritet och vi strävar alltid efter att skydda dina personuppgifter på bästa sätt, samtidigt som vi följer dataskyddsförordningen (GDPR). Genom denna integritetspolicy vill vi informera dig om hur dina personuppgifter behandlas av Vardagslyster AB.

2. Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all slags information som direkt eller indirekt kan hänföras till dig som person. Det kan till exempel vara ditt namn, eller personnummer, men även bilder och ljudupptagningar där du medverkar och kan identifieras. Krypterade uppgifter och olika slags elektroniska identiteter (t.ex. IP-nummer) är personuppgifter ifall de kan kopplas till fysiska personer.

3. Vilka personuppgifter samlar vi in?

Vardagslyster AB samlar in uppgifter från dig när du fyller i ett formulär på vår webbsida, registrerar dig som kund genom vår kundtjänst eller på annat sätt interagerar med oss.


I våra formulär på hemsidan samlar vi in:

Namn

Adress

Personnummer

Telefonnummer

E-postadress

Bostadsinformation


När du blir kund hos oss så samlar vi in:

Mer specifik bostadsinformation

Betalningsuppgifter

Uppgifter om dina beställningar

Larmkoder

Dörrkoder

Nycklar

4. Varför samlar vi in personuppgifter?

Den information Vardagslyster AB samlar in från dig kan användas för olika ändamål. Det huvudsakliga syftet för behandling av personuppgifter är att: Fullgöra våra förpliktelser gentemot dig som kund, såsom genomförande av tjänst/köp, fakturering och eventuell reklamation. Möjliggöra allmän kundvård och kundservice, som för att besvara frågor och rätta felaktiga uppgifter. Följa tillämplig lagstiftning, till exempel bokföringslagar. Förhindra bedrägeri. Hantera RUT- och ROT-avdrag. Fullgöra avtal med underleverantörer till oss. För att kunna leverera en personligt anpassad upplevelse av våra tjänster. Förbättra vårt kunderbjudande, till exempel utveckling av tjänster. För att kunna marknadsföra oss till dig. Marknads- och kundanalyser, marknadsundersökningar och statistik. För rekrytering.

5. Så behandlar vi dina personuppgifter

Vardagslyster AB är personuppgiftsansvarig. Vi behandlar dina uppgifter elektroniskt och lagrar dem i enlighet med vad gällande lagstiftning säger. Ett exempel för den behandling av personuppgifter som vi utför är för att kunna uppfylla bokföringslagens krav.


Vardagslyster AB har inte rätt att sälja personuppgifter ur registren, men lämnar uppgifterna till andra myndigheter främst i form av Skatteverket för att kunna göra RUT- samt ROT-avdrag.


Personuppgifterna kan också komma att delas med underleverantörer för utförande av exempelvis specialtjänster.

6. Rättsliga grunder

Genom godkännande av orderbekräftelse fullgör kunden köpeavtalet. Insamling av dina personuppgifter krävs för att vi ska kunna leverera tjänster och fullgöra våra åtaganden enligt köpeavtalet.


Om uppgifterna inte lämnas kan våra åtaganden samt rättsliga skyldighet inte fullgöras och vi tvingas därför neka dig köpet.


Lagstadgade krav på lagring som t.ex. bokföringsregler gör att vi är skyldiga att spara informationen i sju år. Andra legitima skäl till att uppgifter måste sparas är t.ex. obetalda skulder.

7. Kundens samtycke

Vid genomförandet av köpet samtycker kunden att Vardagslyster hanterar personuppgifter, för att kunna administrera och utföra uppdraget. Vid genomförandet av köpet samtycker kunden att Vardagslyster AB använder e-post till marknadsföring samt för e-post-register för att kunna marknadsföra till kunden via e-post.


Så länge samtycke råder om utskick av nyhetsbrev sparas uppgifterna. Kunden kan när som helst avböja nyhetsbrevet genom att kontakta oss via mejl eller telefon.

8. Varifrån hämtar vi dina personuppgifter?

Utöver de uppgifter du själv lämnar till oss, eller som vi samlar in från dig utifrån dina beställningar, kan vi också komma att samla in personuppgifter från någon annan (s.k. tredje part). De uppgifter vi samlar in från tredje part är följande: Adressuppgifter från offentliga register för att vara säkra på att vi har rätt adressuppgifter till dig. Uppgifter om kreditvärdighet från kreditvärderingsinstitut, banker eller upplysningsföretag. Uppgifter kring RUT- och ROT-avdrag.

9. Kundens rättighet

Kunden har rätt att när som helst begära information om de personuppgifter som finns hos Vardagslyster AB. Observera att vi har en handläggningstid på upp till en månad.


Om det skulle vara något fel i kundens uppgifter kan kunden begära att få dem rättade genom att kontakta oss.


Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att lämna klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.

10. Kontakt

För frågor, ytterligare information om vår hantering av personuppgifter eller för att kontakta oss i andra frågor, använd följande kontaktuppgifter:


Telefonnummer: +46 72 275 94 91]

E-post: kontakt@vardagslyster.se


Brev:

Vardagslyster AB

Högalids Tvärgränd 14

231 56, Trelleborg


Vardagslyster AB

Rezan Pasho VD

Tel: +46 72 275 94 91

www.vardagslyster.se


Vardagslyster AB Integritetspolicy, giltig från den 09 April 2025.

Abonnemang

05

Erfarna fönsterputsare som levererar resultat - varje gång. Noggrannhet, kvalitet och pålitlighet i varje fönsterputs.

Vi finns här för dig, när som helst, året runt, bara ett samtal bort

Vi använder alltid de bästa och
miljövänliga rengörningsprodukterna.

Fönsterputs Abonnemang:

Låt oss ta hand om dina fönster - regelbundet och bekymmersfritt. Alltid skinande rena fönster, utan att du behöver lyfta ett finger.

Månatlig fönsterputs - prenumerera på regelbunden fönsterputs

177+

Strålande rena fönster, hundratals nöjda kunder. Ska du bli nästa?

Klara fönster,
klar utsikt.

Recensioner

249kr

Nykundserbjudande

Gäller ditt första tillfälle, erbjudandet gäller endast utvändig putsning av upp till 20 fönster på bottenvåning.

Läs mer